2025

 

Hagedorn, T., Meier, M., & Wessel, J. (2025). Electrifying Choices: How Electric Bicycles Impact on Mode Choice and CO2 Emissions. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 40.
Mehr Details BibTeX DOI

Sieg, G., & Wigger, B. U. (2025). The vehicle value externality. Economics Letters, 247.
Mehr Details BibTeX DOI

Specht, S., Wessel, J., Kösters, T., & Hagedorn, T. (2025). Der Preis der Geschwindigkeit. Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), 34, 16–16.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

2024

 

Brand, C., Hagedorn, T., Kösters, T., Meier, M., Sieg, G., & Wessel, J. (2024). Riding the green wave — How countdown timers at bicycle traffic lights impact on cycling behavior. Travel Behaviour and Society, 35, 100731.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Findenegg, J. &. W. J. (2024). Pump or pedal? The impact of fuel prices on cycling in Germany. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 186.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Hudde, A., & Wessel, J. (2024). More afraid of the virus than of bad weather? Exploring the link between weather conditions and cycling volume in German cities before and during the COVID-19 pandemic. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 101, 267–278.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Sieg, G. (2024). The economic cost of a 130 kph speed limit in Germany: Comment. Ecological Economics, 224.
Mehr Details BibTeX DOI

Kösters, T., Specht, S., & Wessel, J. (2024). The Not-So-Fundamental Relationship Between Traffic Flow and Speed?. In Institute of Transport Economics Münster — Working Paper: Vol. 41. Münster.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Eckstein, L., Federrath, H., Fricke, H., Friedrich, M., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Jahn, C., Jipp, M., Kliewer, N., Knauff, M., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Siedentop, S., Sieg, G., & Vortisch, P. (2024). Deutschlandticket — Weichenstellung für einen dauerhaften Erfolg.
Mehr Details Gesamter Text

Eckstein, L., Federrath, H., Fricke, H., Friedrich, M., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Jahn, C., Jipp, M., Kliewer, N., Knauff, M., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Siedentop, S., Sieg, G., & Vortisch, P. (2024). Klimawirksamkeit des Luftverkehrs — Berücksichtigung des Einflusses von Kondensstreifen.
Mehr Details Gesamter Text

Eckstein, L., Federrath, H., Fricke, H., Friedrich, M., Gühnemann, A., Hartmann, E., Jahn, C., Jipp, M., Kliewer, N., Knauff, M., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Siedentop, S., Sieg, G., & Vortisch, P. (2024). Gestaltung eines attraktiven kundenorientierten Schienenpersonenverkehrs.
Mehr Details Gesamter Text

2023

 

Kösters, T., Meier, M., & Sieg, G. (2023). Effects of the use-it-or-lose-it rule on airline strategy and climate. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 115.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Hagedorn, T., Kösters, T., Specht, S., & Wessel, J. (2023). No Need for Speed: Fuel Prices, Driving Speeds, and the Revealed Value of Time on the German Autobahn. In Institute of Transport Economics Münster — Working Paper: Vol. 39. Münster.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Sieg, G. (2023). The economic cost of a 130 kph speed limit in Germany: Comment. In Institute of Transport Economics Working Paper: Vol. 38. Münster: Selbstverlag — Eigenverlag.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Eckstein, L., Fricke, H., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Jipp, M., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Siedentop, S., Petzoldt, T., Sieg, G., & Vortisch, P. (2023). Mobilitätswende in Stadt und Land — Klimaschutz und räumliche Gerechtigkeit als Transformationsziele des Verkehrs.
Mehr Details Gesamter Text

Kösters, T., Meier, M., & Sieg, G. (2023). Die Auswirkungen der "Use- it-or-Lose-it“- Regel auf die Fluggesellschaften und das Klima.
Mehr Details Gesamter Text

Wessel, J. (2023). Space Wars — Finding an Economically Efficient Allocation of Street Space Across Different Transport Modes.
Mehr Details Gesamter Text

2022

 

Koegler, C., Norrick-Rühl, C., Pohlmann, P., & Sieg, G. (2022). “Must Writers Be Moral?”: Interdisziplinäre Perspektiven auf “Morality Clauses” im Literaturbetrieb. In Achermann, E., Blödorn, A., Pohlmann, P., & Norrick-Rühl, C. (Eds.), Literatur und Recht: Materialität. Formen und Prozesse gegenseitiger Vergegenständlichung (pp. _). Law and Literature. Berlin: DeGruyter. (online first)
Mehr Details BibTeX

Koegler, C., Norrick-Rühl, C., Pohlmann, P., & Sieg, G. (2022). “Must Writers Be Moral?”: Interdisziplinäre Perspektiven auf “Morality Clauses” im Literaturbetrieb. In Achermann, E., Blödorn, A., Pohlmann, P., & Norrick-Rühl, C. (Eds.), Literatur und Recht: Materialität. Formen und Prozesse gegenseitiger Vergegenständlichung (pp. 71–106). Law and Literature. Berlin: De Gruyter.
Mehr Details BibTeX

Brand, C., & Sieg, G. (2022). An integral interval timetable for long-distance passenger rail services: Time to reconsider targeting on-track competition. Economics of Transportation, 32.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Hagedorn, T., & Wessel, J. (2022). How Information on Emissions per Euro Spent can Influence Leisure Travel Decisions. International Journal of Sustainable Transportation, 16(6), 570–583.
Mehr Details BibTeX DOI

Möllers, A., Specht, S., & Wessel, J. (2022). The impact of the Covid-19 pandemic and government intervention on active mobility. Transportation Research Part A: Policy and Practice, Volume 165(November 2022), 356–375.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Sieg, G., & Wessel, J. (2022). I would if I could: Passing through VAT reductions in the german rail industry. Economics of Transportation, 32, 100286.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Wessel, J. (2022). Cycling in the dark — the impact of Standard Time and Daylight Saving Time on bicycle ridership. PNAS Nexus, 1(1).
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Sieg, G. (2022). 9-Euro-Ticket: Straßenmaut langfristig sinnvoller. Wirtschaftsdienst, 102(8), 576–576.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Koegler, C., Norrick-Rühl, C., Peter, C., Pohlmann, P., Schüler, L., & Sieg, G. (2022). Markt. In Gutmann, T.; Ortland, E.; Stierstorfer, K. (Hrsg.), Enzyklopädie "Recht und Literatur/Law and Literature". Münster: SFB 1385 "Recht und Literatur".
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Eckstein, L., Fricke, H., Friedrich, M., Gerike, R., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Hofmann, E., Jipp, M., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Siedentop, S., Stölzle, W., Petzoldt, T., Sieg, G., Stölzle, W., Vortisch, P., & Winner, H. (2022). Kompensation zukünftiger Einnahmeausfälle des Staates aufgrund der Antriebswende im Straßenverkehr.
Mehr Details Gesamter Text

2021

 

Goldmann, K., & Sieg, G. (2021). Dynamic Congestion Pricing and User Heterogeneity. In Vickerman, R. (Ed.), International Encyclopedia of Transportation (pp. 150–158). Elsevier.
Mehr Details BibTeX

Goldmann, K., & Sieg, G. (2021). Quantifying the phantom jam externality: the case of an Autobahn section in Germany. European Transport Research Review, 31(1), 1–15.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Fricke, H., Friedrich, M., Gerike, R., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Sieg, G., Stölzle, W., Vortisch, P., & Winner, H. (2021). Folgerungen für die zukünftige Ver‐ kehrspolitik nach den Erfahrungen und dem Umgang mit der COVID‐19‐ Pandemie.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Fricke, H., Friedrich, M., Gerike, R., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Sieg, G., Stölzle, W., Vortisch, P., & Winner, H. (2021). Perspektiven für den Stadtverkehr der Zukunft.
Mehr Details BibTeX