2024

 

Brand, C., Hagedorn, T., Kösters, T., Meier, M., Sieg, G., & Wessel, J. (2024). Riding the green wave — How countdown timers at bicycle traffic lights impact on cycling behavior. Travel Behaviour and Society, 35, 100731.
More details BibTeX Full text DOI

Findenegg, J. &. W. J. (2024). Pump or pedal? The impact of fuel prices on cycling in Germany. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 186.
More details BibTeX Full text DOI

Hudde, A., & Wessel, J. (2024). More afraid of the virus than of bad weather? Exploring the link between weather conditions and cycling volume in German cities before and during the COVID-19 pandemic. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 101, 267–278.
More details BibTeX Full text DOI

Sieg, G. (2024). The economic cost of a 130 kph speed limit in Germany: Comment. Ecological Economics, 224.
More details BibTeX DOI

Eckstein, L., Federrath, H., Fricke, H., Friedrich, M., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Jahn, C., Jipp, M., Kliewer, N., Knauff, M., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Siedentop, S., Sieg, G., & Vortisch, P. (2024). Deutschlandticket — Weichenstellung für einen dauerhaften Erfolg.
More details Full text

Eckstein, L., Federrath, H., Fricke, H., Friedrich, M., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Jahn, C., Jipp, M., Kliewer, N., Knauff, M., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Siedentop, S., Sieg, G., & Vortisch, P. (2024). Klimawirksamkeit des Luftverkehrs — Berücksichtigung des Einflusses von Kondensstreifen.
More details Full text

2023

 

Kösters, T., Meier, M., & Sieg, G. (2023). Effects of the use-it-or-lose-it rule on airline strategy and climate. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 115.
More details BibTeX Full text DOI

Hagedorn, T., Kösters, T., Specht, S., & Wessel, J. (2023). No Need for Speed: Fuel Prices, Driving Speeds, and the Revealed Value of Time on the German Autobahn. In Institute of Transport Economics Münster — Working Paper: Vol. 39. Münster.
More details BibTeX Full text

Sieg, G. (2023). The economic cost of a 130 kph speed limit in Germany: Comment. In Institute of Transport Economics Working Paper: Vol. 38. Münster: Selbstverlag — Eigenverlag.
More details BibTeX Full text

Eckstein, L., Fricke, H., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Jipp, M., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Siedentop, S., Petzoldt, T., Sieg, G., & Vortisch, P. (2023). Mobilitätswende in Stadt und Land — Klimaschutz und räumliche Gerechtigkeit als Transformationsziele des Verkehrs.
More details Full text

Kösters, T., Meier, M., & Sieg, G. (2023). Die Auswirkungen der "Use- it-or-Lose-it“- Regel auf die Fluggesellschaften und das Klima.
More details Full text

Wessel, J. (2023). Space Wars — Finding an Economically Efficient Allocation of Street Space Across Different Transport Modes.
More details Full text

2022

 

Koegler, C., Norrick-Rühl, C., Pohlmann, P., & Sieg, G. (2022). “Must Writers Be Moral?”: Interdisziplinäre Perspektiven auf “Morality Clauses” im Literaturbetrieb. In Achermann, E., Blödorn, A., Pohlmann, P., & Norrick-Rühl, C. (Eds.), Literatur und Recht: Materialität. Formen und Prozesse gegenseitiger Vergegenständlichung (pp. _). Law and Literature. Berlin: DeGruyter. (online first)
More details BibTeX

Koegler, C., Norrick-Rühl, C., Pohlmann, P., & Sieg, G. (2022). “Must Writers Be Moral?”: Interdisziplinäre Perspektiven auf “Morality Clauses” im Literaturbetrieb. In Achermann, E., Blödorn, A., Pohlmann, P., & Norrick-Rühl, C. (Eds.), Literatur und Recht: Materialität. Formen und Prozesse gegenseitiger Vergegenständlichung (pp. 71–106). Law and Literature. Berlin: De Gruyter.
More details BibTeX

Brand, C., & Sieg, G. (2022). An integral interval timetable for long-distance passenger rail services: Time to reconsider targeting on-track competition. Economics of Transportation, 32.
More details BibTeX Full text DOI

Hagedorn, T., & Wessel, J. (2022). How Information on Emissions per Euro Spent can Influence Leisure Travel Decisions. International Journal of Sustainable Transportation, 16(6), 570–583.
More details BibTeX DOI

Möllers, A., Specht, S., & Wessel, J. (2022). The impact of the Covid-19 pandemic and government intervention on active mobility. Transportation Research Part A: Policy and Practice, Volume 165(November 2022), 356–375.
More details BibTeX Full text DOI

Sieg, G., & Wessel, J. (2022). I would if I could: Passing through VAT reductions in the german rail industry. Economics of Transportation, 32, 100286.
More details BibTeX Full text DOI

Wessel, J. (2022). Cycling in the dark — the impact of Standard Time and Daylight Saving Time on bicycle ridership. PNAS Nexus, 1(1).
More details BibTeX Full text DOI

Sieg, G. (2022). 9-Euro-Ticket: Straßenmaut langfristig sinnvoller. Wirtschaftsdienst, 102(8), 576–576.
More details BibTeX Full text DOI

Koegler, C., Norrick-Rühl, C., Peter, C., Pohlmann, P., Schüler, L., & Sieg, G. (2022). Markt. In Gutmann, T.; Ortland, E.; Stierstorfer, K. (Hrsg.), Enzyklopädie "Recht und Literatur/Law and Literature". Münster: SFB 1385 "Recht und Literatur".
More details BibTeX Full text DOI

Eckstein, L., Fricke, H., Friedrich, M., Gerike, R., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Hofmann, E., Jipp, M., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Siedentop, S., Stölzle, W., Petzoldt, T., Sieg, G., Stölzle, W., Vortisch, P., & Winner, H. (2022). Kompensation zukünftiger Einnahmeausfälle des Staates aufgrund der Antriebswende im Straßenverkehr.
More details Full text

2021

 

Goldmann, K., & Sieg, G. (2021). Dynamic Congestion Pricing and User Heterogeneity. In Vickerman, R. (Ed.), International Encyclopedia of Transportation (pp. 150–158). Elsevier.
More details BibTeX

Goldmann, K., & Sieg, G. (2021). Quantifying the phantom jam externality: the case of an Autobahn section in Germany. European Transport Research Review, 31(1), 1–15.
More details BibTeX Full text DOI

Fricke, H., Friedrich, M., Gerike, R., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Sieg, G., Stölzle, W., Vortisch, P., & Winner, H. (2021). Folgerungen für die zukünftige Ver‐ kehrspolitik nach den Erfahrungen und dem Umgang mit der COVID‐19‐ Pandemie.
More details BibTeX Full text

Fricke, H., Friedrich, M., Gerike, R., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Sieg, G., Stölzle, W., Vortisch, P., & Winner, H. (2021). Perspektiven für den Stadtverkehr der Zukunft.
More details BibTeX

2020

 

Brand, C., & Sieg, G. (2020). The impact of delays on the welfare effects of on-track competition: The case of transfer passengers with operator-tied tickets. Research in Transportation Economics, 80, 100801.
More details BibTeX DOI

Goldmann, K., & Wessel, J. (2020). Some people feel the rain, others just get wet: An analysis of regional differences in the effects of weather on cycling. Research in Transportation Business & Management, 2020, 100541. (online first)
More details BibTeX Full text DOI

Goldmann, K., & Sieg, G. (2020). Economic implications of phantom traffic jams: Evidence from traffic experiments. Transportation Letters, 12(6), 386–390.
More details BibTeX DOI

Goldmann, K., & Wessel, J. (2020). TEN-T corridors — Stairway to heaven or highway to hell?. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 137, 240–258.
More details BibTeX Full text DOI

Sieg, G. (2020). Das verschmähte Instrument der (Fernstraßen- oder City-) Maut. List Forum für Wirtschafts- und Finanzpolitik, 2020.
More details BibTeX Full text

Wessel, J. (2020). Using Weather Forecasts to Forecast Whether Bikes are Used. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 138, 537–559.
More details BibTeX Full text DOI

Fricke, H., Friedrich, M., Gerike, R., Gühnemann, A., Haasis, H.-D., Kliewer, N., Knorr, A., Martin, U., Mitusch, K., Oeter, S., Petzoldt, T., Sieg, G., Stölzle, W., Vortisch, P., & Winner, H. (2020). Folgerungen für die zukünftige Verkehrspolitik nach den Erfahrungen und dem Umgang mit der COVID‐19Pandemie.
More details BibTeX

Hagedorn, T., & Sieg, G. (2020). Finanzieren Pkw-Kaufprämien lediglich die verbrauchsbedingten Strafzahlungen der Pkw-Hersteller an die EU?. In Münster Practice and Policy: Vol. 17.
More details BibTeX Full text